::: BAHAGIA :::

Assalamualaikum w.b.t



Satu hari, aku berlari anak ke arah mak,
Sambil tangan melambai dan mulut laju memanggil mak,
Satu perasaan yang muncul 'BAHAGIA',

"Mok pokok epa ni buleh tanang ke dok?"
Siap gali tanah sambil letak biji epal tersebut,
"Tanang lah,kot-kot nok tumboh"
Semangat, "BAHAGIA" terasa.

Itulah, Bahagia ini sangat luas,
Cuma kita perlu kenal apa itu bahagia,
Tak semua orang menghargai bahagia,
Mungkin apabila derita mereka rindu akan BAHAGIA.


::: BAHAGIA ::: ::: BAHAGIA ::: Reviewed by ikhwan yusuff on 21:32:00 Rating: 5

8 comments:

  1. Bahagia itu subjektif rupanya..
    Segalanya terserah pada perasaan, hati dan definisi masing2..

    ReplyDelete
  2. smoga kekal bahagia.. #eh...

    ReplyDelete
  3. Bahagia itu satu pilihan ...Lama tak singgah sini..Baru Kak Lya perasan rupa2nya BLOG IKHWAN takde dalam BLOGLIST huhu..Baru jer letak balik..Aritu bloglist masalah semua hilang ...Ok Kak Lya dah SAVE bloglist Ikhwan..Salam Aidilfitri

    ReplyDelete
  4. Terima kasih Ikhwan sebab sudi lagi singgah kat blog akak

    ReplyDelete
  5. kalau kita bersyukur.. lagi kita always rasa bahagia..

    ReplyDelete
  6. Bahagia atau tidak, terletak pada kita :)

    ReplyDelete