Header Ads

CUCI BUAH PINGGANG DENGAN RM1.00


Assalamualaikum w.b.t

keistimewaan daun sup

Cuci buah pinggang dengan harga RM1.00?? Bunyi macam satu benda yang mengarut. Tapi inilah satu realiti yang patut kira terima dan amalkan bersama-sama. Sebelum tu, kenal tak gambar kat atas? Untuk yang tak kenal inilah dinamakan daun sup. Korang boleh beli di mana sahaja. Pasar, supermarket, hypermarket, mini market dan etc. Murah dan mampu membantu menjadi agent untuk menyucikan buah pinggang kita. 

Mungkin selama ini kita hanya mendengar mereka yang mempunyai masalah buah pinggang kerap kali berkunjung ke hospital untuk melakukan dialisis buah pinggang. Namun, untuk kita-kita yang tidak mempunyai masalah ini macam mana nak cuci buah pinggang kita? Ya dengan menggunakan daun sup kita dapat membuang segala macam racun dan garam dalam buah pinggang kita. Caranya mudah dan ringkas:

  • Korang boleh beli daun sup dengan harga RM1.00 di mana-mana pasar dan tempat-tempat yang berkenaan.
  • Cuci daun sup sampai bersih, kemudian potong daun sup kecil-kecil.
  • Masukkan potong tersebut ke dalam periuk, masukkan air bersih dan didihkan selama 10 minit sahaja.
  • Kemudian, tunggu sehinga sejuk, tapis air daun sup tersebut dan masukkan ke dalam botol/bekas yang sesuai.
  • Simpan dalam peti ais dan amalkan meminum air ini setiap hari.


InshaaAllah dengan izin Allah semua racun, toksik, garam yang ada dalam buah pinggang kita akan dikumuhkan melalui air kencing. Sebelum berakhir sedikit info mengenai daun sup. Daun Sup diketahui sebagai satu kaedah rawatan pembersihan yang terbaik untuk buah Pinggang kita.


13 comments:

  1. nice info ikhwan! tak pernah tahu pun tahu letak dalam masakan je la

    ReplyDelete
  2. satu perkongsian yang baik IY, terima kasih, dapat sesuatu yang baru hari ni, Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  3. Bagus petua ni. Elok diamalkan. Bahannya mudah nak diperoleh pula tu.

    ReplyDelete
  4. jum try lepas ni.. nanti kita beli..

    ReplyDelete
  5. Tak pernah tau... Wahaha Selama nie main campak jer daun sup dalam sup ayam laa... Sup tulang la... Kehkehkeh... Bau dia best, boleh tahan sedap...

    ReplyDelete
  6. nice share.. mudah dan murah..

    ReplyDelete
  7. Baru tahu petua ni utk buah pinggang...:)

    ReplyDelete
  8. Tak pernah tahu pun khasiat daun sup ni.

    ReplyDelete
  9. suka mkn daun jika di masukkan ke dalam kuah sup tu tapi mmg x pernah buat petua ni

    ReplyDelete
  10. ikhwan pernah buat tak? apa rasa dia eh...x perlu letak gula kan...ishh takut x leh telan lak...tapi boleh lah nk try

    ReplyDelete
  11. Perkongsian yang baik ikhwan.. Kak aiza guna daun sup masa masak sup je selama ni.. Hehe.

    ReplyDelete