KHASIAT EPAL HIJAU


Assalamualaikum w.b.t

KHASIAT EPAL HIJAU

Khas untuk penggemar Epal hijau. Mungkin tak semua suka makan Epal hijau salah satu sebabnya rasanya yang masam berbanding Epal merah yang manis. Namun disablik rasa masam itulah terdapat kelebihannya yang tersendiri. Jadi hari ni aku nak kongsikan sedikit sebanyak kebaikkan makan Epal hijau ni. Jadi Epal hijau mampu membantu korang semua:


  • Pembinaan kolesterol dalam dinding salur darah.
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung.
  • Membantu kesihatan membran paru-paru.
  • Membantu kesihatan tulang dengan menambah bahan kimia (boron) pada mineral tulang.
  • Membantu kesihatan sistem kardiovaskular dengan mengekalkan tahap kolesterol darah.
  • Membantu mengekalkan berat badan.
  • Mengurangkan tekanan penyakit asma.
  • Mengurangkan risiko barah.

  • Jadi pengambilan Epal hijau ini boleh menjadi satu medium kepada kita untuk mencegah penyakit-penyakit diatas. Kata orang, mencegah itu lebih baik daripada merawat. Benarlah, setiap apa yang Allah ciptakan diatas muka bumi ini adalah tersedia untuk kegunaan Manusia. 



    KHASIAT EPAL HIJAU KHASIAT EPAL HIJAU Reviewed by ikhwan yusuff on 18:32:00 Rating: 5

    19 comments:

    1. Sy suka epal hijau banding epal merah ;)

      ReplyDelete
    2. Asalam ikhwan..bagus selalu lah kita makan epal hijau..banyak pula khasiat tu

      ReplyDelete
    3. kita tak suka epal...
      #tetiba huhuhu

      ReplyDelete
    4. Kak aiza suka makan epal hijau.. Sangat bermanfaat perkongsian ini.. ;)

      ReplyDelete
    5. Yeayyyyy suka epal hijau epal merah... banyak manfaat...

      ReplyDelete
    6. Benda-benda yang elok untuk kesihatan ni selalunya rasa dia kureng sikit. hehe. Saya jarang makan epal hijau sebab masam kan.

      ReplyDelete
    7. Tak suka apple hijau..mashammmmmmm

      ReplyDelete
    8. nak makan epal lima biji sekali balun tak jadi masalah...tapi nak mantain makan epal sepotong sehari tu yang susah.

      ReplyDelete
    9. Hihi..epal hijau nie..kalau buat jus sedap

      ReplyDelete
    10. Menarik info ni... thanks Ikhwan...

      Maaf lama tak berblog dan menyinggah... salam ceria selalu... :)

      ReplyDelete
    11. Akak suka epal hijau bila buat jus je :)

      ReplyDelete
    12. pernah dgr org ckp..kalau masih study jgn kerap sgt mkn buah epal yg berasid tu nanti otak lemah susah nak ingat kalau belajar..ntahlah betul ke tidak

      ReplyDelete
    13. suka hg mkn epal hijau ni..potong dan taburkan sedikit garam...sedap woooo

      ReplyDelete
    14. kata orang, sehari makan sebiji epal untuk kesihatan..

      ReplyDelete
    15. walaupun masam tapi di berkhasiatkan?

      ReplyDelete
    16. Asal;am Ikhwan selamat bercuti...

      ReplyDelete