Header Ads

Pemilihan Template Blog


Assalamualaikum w.b.t



Sebagai blogger aspek pemilihan template memang penting bagi aku. Template itu sendiri memberi gambaran kematangan kita berblog dan mungkin menjadi salah satu aspek yang mempengaruhi penulisan kita. Pertama kali aku kenal dunia blog, aku lebih suka sebuah blog yang colourful. Tulisan warna-warni sana sini. Mungkin kalau yang dah kenal blog ni ketika aku masih noob dalam dunia blog dapat tengok sendiri perubahan blog "Ikhwan Yusuff" ni. 

Template juga menjadi character untuk sesebuah blog. Ramai yang cuba untuk hasilkan template yang berlain untuk memastikan blog diorang lain daripada yang lain. Jadi satu bonus buat mereka yang arif berkaitan coding blog dan boleh juga dijadikan pendapatan sampingan. 

Jadi, buat blogger yang noob dalam coding blog (macam aku). Sekarang tak susah. Korang pergi je search "template for blog" kat google, bersepah website-website yang boleh berikan template secara free. Apa yang penting kemas dan simple. Template aku ni juga diambil daripada website yang tawarkan template secara percuma.


2 comments:

  1. salam. yes teringat masa mula mula berblog dulu. semua widget nak letak entah pape je.

    ReplyDelete
  2. hahaa awalnya memang teruja semua gadjet di letak dalam blog...
    pasal template free tu, ye memang banyak bersepah dan kena rajin cari yang betul2 sesuai dengan pembaca dan penulisnya sendiri :D

    ReplyDelete