Menu Diet Mudah Menggunakan Telur

Assalamualaikum w.b.t

Resepi Diet Mudah Menggunakan Telur | Telur merupakan Menu diet yang paling simple untuk mereka yang ingin menurunkan berat badan. Sekarang aku pon dah tanam azam nak start balik berdiet ni. Sebabnya, pemakanan adalah faktor utama yang perlu kita titik beratkan untuk mendapatkan berat badan idaman. Menu ini boleh dipilih samaada mahu digoreng, direbus dan sebagainya. Berikut adalah beberapa menu diet yang boleh dicuba untuk yang berdiet. 

1- Telur Rebus (Masak separuh atau fully masak)



Nampak simple kan. Rasanya ini adalah menu yang paling senang dibuat sebagai menu diet. Setakat ni, biasanya aku makan untuk time breakfast. Quantiti 2-3 biji untuk setiap hidangan. Boleh tahan hingga lunch. 😊😊

2- Telur Dadar Kosong/ 'berinti'


Menu seterusnya adalah telur dadar. Korang boleh pilih untuk dimasak kosong ataupun ditambah 'inti' kat dalam. maksudnya, letak bawang, garam dan sebagainya. Tapi pastikan bahan yang nak ditambah takkan menganggu diet korang. Then, goreng dengan quantiti minyak yang sedikit. 

3- Telur Bistik 



Biasanya menu ini untuk lunch ataupun dinner. Korang boleh buat berkuah sikit tapi dalam kuantiti yang sedikit. Boleh ditambah ayam dan sayur-sayur. Tapi elak tambah daging okay. Cara nak menyediakkannya cukup senang. Kalau tak tau google. hhihihih

4- Telur Hancur 



Menu yang terakhir, Telur Hancur. Pecahkan telur letak sikit garam pastu letak dalam kuali. Kacau hingga jadi hancur. Sesuai untuk breakfast,lunch ataupun dinner. 


Menu Diet Mudah Menggunakan Telur Menu Diet Mudah Menggunakan Telur Reviewed by ikhwan yusuff on 14:33:00 Rating: 5

No comments: