Peristiwa Hari Raya 2017

Assalamualaikum w.b.t

Masih ramai yang dalam mood raya. Jadi Salam 7 Syawal buat semua silent readers yang berkunjung. Pageviews blog pun masih lagi beraya tak berapa nak meriah. Hahaha. Semua sibuk makan ketupat, rendang, kunjung mengunjung. Baguslah kalau macam gitu. Budaya yang patut dan perlu dipupuk dan dipertahankan. Jangan time raya sibuk nak hadap laptop memanjang! Hehehe 

Jadi, macam mana raya korang? Raya sakan? Nak memeriahkan blog aku ni saja nak update peristiwa hari raya untuk tahun 2017 yang aku 'tempoh'. Secara keseluruhan raya yang paling penat. Hahaha. Sebab apa? Jom layan kejap.

1- Satu Syawal Bersama Keluarga dan Sanak Saudara.




Alhamdulillah, masih berkesempatan menyambut raya dengan wajah-wajah kesayangan seorang Ikhwan Yusuff. Seperti raya yang lalu perkara pertama adalah snap gambar Family. Rasanya tiap tahun gambar style macam ni. Nanti rajin aku compile sekali. Hahaha. Sebelum ni aku ada cakap menu pagi raya mak nak masak nasi minyak dan laksa penang tapi bertukar last minute atas permintaan ayah aku untuk kekalkan Niche Nasi Dagang tu. Jadi menu pagi raya adalah NASI DAGANG!

Seperti tahun sebelumnya, pagi raya memang menjadi tradisi untu berkumpul kat rumah sepupu sepapat. Walaupun tak semeriah dulu-dulu tapi aktiviti ini memang takkan hilang. Habis pusing-pusing rumah, jumpa yang sebelum ni tak jumpa. Maklumlah raya antara masa yang sesuai untuk kita rapatkan yang jauh dan lebih eratkan yang dekat.



Antara tempat berkumpul geng kampung dulu-dulu. Padang tempat bermain sesama kawan sekampung. Jadi aku ilhamkan kenangan ini untuk dikenang tibanya suatu saat nanti. Kata orang walaupun suasana yang berubah tapi tempat inilah menjadi saksi erti sebuah persahabat yang diharapkan kekal hingga penghujung. How time flies!

2-Wedding Kakak Sulong Hari Raya Ke-4.


Sumpah ini yang paling penat. Antara sebab keluarga aku takdelah sakan beraya tahun ni. Pertamanya, tahniah untuk kakak sulong aku dah sah menjadi 'Bini' orang. Ucapan aku, moga berbahagia hingga ke akhir hayat, menjadi isteri yang taat kat suami. Apa pun, pagi raya ke 3 aku demam pulak! Pakej sekali dengan pening kepala. Alahai. Tapi tetap kena letak kat tepi kejap. Pagi tu, aku kopek buah kelapa hampir seratus biji. Nasib ada orang kampung yang tolong. 


Hari kejadian lagilah tak menang tangan. Topup lauk pauk untuk para jemputan yang datang. Buat air, angkut pinggan gelas semuanya sekali. Sampai aku sendiri tak sempat nak bergambar. Hahahaha. Tapi takpelah, asalkan event ni berjalan lancar. 




Esok Pagi Hari raya ke 5 aku bertolak balik ke Kuala Lumpur. Hari Raya ke 6 dah start intern balik. Akhirnya, Selamat Hari Raya AidilFitri, Maaf Zahir & Batin
Peristiwa Hari Raya 2017 Peristiwa Hari Raya 2017 Reviewed by ikhwan yusuff on 17:45:00 Rating: 5

5 comments:

  1. Selamat Hari Raya Aidiltri 2017 Bro.

    ReplyDelete
  2. ramai yang majlis kawin masa raya ni. Especially raya ke2 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah.. ramai sanak saudara yang balik bercuti.. jadi raya antara time yg sesuai kan.. :D

      Delete
  3. selamat hari raya aidilfitri..
    maaf zahir batin =)

    ReplyDelete