Cara Daftar Internet Banking BSN Secara Online Tahun 2020



Cara Daftar Internet Banking BSN Secara Online Tahun 2020 | Langkah dan initiative berbaik daripada Bank Simpanan Nasional yang memperkenalkan Internet Banking khususnya kepada pengguna-pengguna BSN. Kalau tak silap kewujudan perbankan internet BSN ini telah pun wujud beberapa tahun yang lepas. Jadi kepada mereka-mereka yang menggunakan BSN sebagai bank anda jangan lupa untuk daftar secara internet banking BSN yang sememangnya memberi banyak manfaat kepada anda dalam masa yang sama memudahkan urusan untuk pemindahan wang, pembayaran, pembelian atasa talian dan macam-macam lagi. Jadi Macam Mana Nak Daftar dan Aktifkan Internet Banking untuk Bank Simpanan Nasional (BSN) ini? Berikut dikongsikan secara ringkas dan mudah Langkah-langkah daftar perbankan internet dengan BSN.

Cara Daftar/Aktifkan Internet Banking BSN


  1. Masuk ke laman utama Bank Simpanan Nasional (https://www.mybsn.com.my/) dan anda akan jumpa page seperti gambar disini. 
  2. Kemudian tekan Register/Demo yang terletak paling atas sebelah kanan anda
  3. Anda akan jumpa laman First Time Registration seperti tertera pada gambar di bawah. Kemudian pilih (tick) Accept dan tekan Next

4. Kemudian, ikut sahaja Step yang disediakan. Isi semua details yang berkaitan. Masukan Debit/Credit Card Number dan No CVV2 (Boleh tengok sample dalam gambar)



5. Kemudian anda perlu cipta, USERNAME, PASSWORD, dan request OTP. No OTP ini akan dihantar direct ke phone no korang.
6. Masukkan no OTP dan pilih Gambar yang anda suka dan klik Next
7. Ok selesai, kemudian korang boleh Login dan update info berkaitan diri korang
8. Kalau ada masalah untuk login dan memerlukan untuk korang aktifkan dahulu, jangan segan silu terus contact customer service BSN.





Cara Daftar Internet Banking BSN Secara Online Tahun 2020 Cara Daftar Internet Banking BSN Secara Online Tahun 2020 Reviewed by Jejari Menaip on 7:01:00 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.